سفارش تبلیغ
صبا ویژن
blogsTemplates for your blogpersianblogpersianyahoo
حکمت در طبیعتهای فاسد، سودی نمی بخشد. [امام هادی علیه السلام]
« دلتا »

  نویسنده: Cilex  
 

امروز میخوام مفصلا در مورد جنگهای صلیبی صحبت کنم:

در سال های قرون وسطا اروپاییان از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار بدی به سر میبردند در حالی که جهان اسلام نیز در آن زمان وضعیت بهتری نداشت و از جنگهای داخلی بین سلجوقیان و عباسیان رنج میبرد.

جنگجویان مسیحی که مرکز آنها اروپا یعنی اسپانیا و فرانسه بود سعی داشتند به فلسطین که غنائم زیادی اونجا بود برسند و آنجا رو غارت کنند.

انها لشکری جمع کردن ولی جنگجویان حال و وضع درستی نداشتند به همین دلیل خیلی از آنها تا رسیدن به فلسطین جان خودشان را از دست دادن ولی وقتی مسیحیان به فلسطین رسیدند آنجا را توانستند غارت کنند.

این واقعه "آل زنگی" که دولتی در شام بود به جنگ با صلیبیها برود.این دولت توانست صلیبی ها را از سرزمین های مقدس خارج کند.بعد از آن نیروهای تازه نفس به سمت فلسطین به راه افتادند ولی این بار به غیر از شوالیه ها فئودال ها هم با آنها وارد جنگ شدند.

پس جنگ دوم صلیبی آغاز شد.ولی در این جنگ نیز صلیبیان نصیبی نبردند چون مسلمان ار هر جهت آماده بودند و از نظر دیگر جنگوجان اول صلیبی از آمدن آنها ناراضی بودند.

این ناکامی موجب شد پاپ دستور دهد تا پادشاهان اروپایی هم به جنگ با مسلمانان وارد شوند و بدین ترتیب جنگ سوم صلیبی آغاز شد.در این جنگ فردی به نام صلاح الدین ایوبی سخت در برابر صلیبیان مقاومت کرد.

حرف رو کوتاه میکنم ولی چند مورد هست که به شما باید بگم.اولیش جنگ صلیبی پنجم بود که به جنگ صلیبی کودکان معروف است.صلیبی ها علت شکستشون رو گناه و پاک نبودن سربازانشون میدونستند به همین خاطر کودکان رو به جنگ با مسلمانان فرستادند اما کودکان هیچ وقت به سرزمین های مقدس نرسیدند.

یکی از سرداران صلیبی امپراتور فردریک دوم نام داشت.او به جنگ با مسلمانان عازم شد ولی امپراتور به زبان عربی و همچنین علوم و ادبیات اسلامی علاقه نشان داد و از اینجا بود که با مسلمانان صلح کرد.

این جنگها برای صلیبیان ضررات بسیاری زد ولی سود های بسیاری هم داشت و اون این بود که اروپاییان توانستند کالاهای به دست بیاورند که تا به حال در اروپا وجود نداشت و همچنین از آثار دانشمندان مسلمان بزرگی همچون ابن سینا و فارابی بهره بردند.

این بود داستان کامل جنگهای صلیبی.

و حالا یک ترفند جالب که تازه کشف کردم:

یکی از ضرباتی که دشمن به شما میزنه حمله زود هنگام یا شکستن دیوار هست.بعضی از مواقع کاری از دست تیر اندازها بر نمیاد.سعی کنید قلعه رو نبندید حتی به اندازه یه دیوار.در این حالت دشمن دیوار رو خراب نمیکنه بلکه به طرف دیوار باز میره و بدین ترتیب تیراندازهای شما فرصت پیدا میکند که دشمن رو بزنند.

تا بعد...


 
   
یکشنبه 83 بهمن 11 ساعت 11:29 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  دلتا
.:*مدیر باید برود....*:.
مربی جدید تیم ملی:دلتا
همسایه آزاری 2 - پرنس
شاهزاده ایرانی
[عناوین آرشیوشده]
 
پارسی بلاگ

خانه مدیریت شناسنامه ایمیل

139493: کل بازدید

6 :بازدید امروز

9 :بازدید دیروز

 RSS 

 
آرشیو
 
درباره خودم
« دلتا »
Cilex
یک موجودی هستم که به دو چیز بیشتر از هرچیز علاقه دارم یکی بازی و دیگری فوتبال! و انسان از دو چیز هرگز سیر نمیشود یکی علم و دیگری ثروت.
 
لوگوی خودم
« دلتا »
 
عکس رفقام
 
رفقام
 
 
 
اشتراک